Bungypump-harjoittelu

BungyPump-kuntoilusauvojen oikea käyttö

1. Käännä sauva ylösalaisin. Säädä sauva rintakehän ja kainalon väliin niin, että se tuntuu mukavalta. Lukitse sauva pitämällä kiinni sauvan keskiosasta (B) ja kääntämällä sauvan alaosaa (C). Huomio! Älä työnnä sauvan alaosaa heijastemerkkiä pidemmälle.

2. Säädä käsihihnaa alemmasta hihnasta vetämällä. Säädä hihnan silmukka halutun pituiseksi ja paina lukitusmekanismia samalla, kun vedät kahdesta ylimmästä hihnasta.

3. Työnnä käsi käsihihnan silmukkaan alakautta. Tartu kiinni sauvan kahvasta rennolla otteella.

4. Aseta sauvat takaviistoon samaan tasoon jalkasi takaosan kanssa tai heti kantapääsi taakse. Aseta sauvat varovasti maahan ja paina niitä alaspäin. Kävele tai hölkkää. Käytä vuoronperään vasenta käsivarttasi ja oikeaa jalkaasi ja oikeaa käsivarttasi ja vasenta jalkaasi ja jatka näin. Pidä vartalosi suorassa, paina olkapäitäsi alaspäin, vedä vatsasi kohti selkärankaa ja katso suoraan eteenpäin. Käsivarsiesi tulisi olla kevyessä kulmassa ja sauvojen suunnan tulisi olla kulman suuntainen.

Onko sinulla vaikeuksia oikean tekniikan löytämisessä?

Laita kätesi ohjeiden mukaisesti käsihihnoihin, aloita käveleminen ja vedä sauvoja perässäsi. Rentoudu ja anna käsivarsiesi heilua itsekseen. Muutaman askeleen jälkeen löydät tekniikan automaattisesti (oikea jalka ja vasen käsivarsi ylös samanaikaisesti ja päinvastoin). Kun olet mielestäsi löytänyt oikean tekniikan, tartu kiinni sauvojen kahvoista ja kävele.

Suositus: BungyPump-kuntoilusauvoja voi käyttää sekä talvella että kesällä, mutta sauvoja on hyvä säilyttää sisätiloissa silloin, kun ne eivät ole käytössä.

Harjoittele oikein!

Harjoitellessasi BungyPump-kuntoilusauvoilla sinun tulisi pitää vartalosi suorassa, olkapääsi alhaalla, vetää vatsasi kohti selkärankaa ja katsoa suoraan eteenpäin. Käsivarsien tulisi olla lähes suorassa kulmassa. Kun painat sauvaa, käytä koko käsivarttasi pelkän ranteen sijaan. On tärkeää, että olkapäänivelesi työskentelee kyynärpäänivelen sijaan. Sauvan tulisi olla noin 45 asteen kulmassa taaksepäin. Laita sauva samaan tasoon jalkateräsi takaosan kanssa tai heti kantapään taakse (älä koskaan aseta sauvaa maahan jalkateräsi eteen). Laita sauva maahan pehmeästi ja paina alaspäin. Paina sauvaa alaspäin siihen saakka, kun otat uuden askeleen. Vastakkainen jalka ja käsi ovat ylhäällä yhtäaikaa.

Nyt sinulla on hallussasi oikea tekniikka!

Kuvapankki


Lataa kuvat täysikokoisena klikkaamalla tästä.